Palestine Di Hati (2)……

GAZA DISERANG : APA BEZANYA SYAITAN PUTIH DAN SYAITAN HITAM ?

menyaksikan Israel Laknatullah sekali lagi menggunakan alasan keselamatan untuk menyerang saudara kita di Palestin. Setakat semalam, sudah hampir 300 orang terkorban dan ratusan lagi cedera. Hamas dipersalahkan kerana ia dikatakan kumpulan pengganas memulakan dahulu keganasan ini.

Seperti biasa juga, USA (United Satan of America) mempertahankan tindakan syaitan Israel dengan mengatakan Israel berhak mempertahankan keselamatan rakyat mereka jika Hamas menyerang mereka. Syaitan Putih Besar atau dikenali Mr Shoe yang tidak lama lagi nak bersara masih lagi berminat memandikan tangannya dengan darah umat Islam Palestin. Tidak cukup dengan darah umat Islam di Iraq dan Afghantan, syaitan putih ini masih dahagakan darah-darah lain yang segar agar bersaranya nanti, dia akan puas dengan meminum darah umat Islam sedunia.

Sejak peristiwa 11 September ciptaan syaitan putih ini, dia sering menggunakan alasan menentang keganasan untuk menghalalkan segala tindakan zalim dan pengecutnya itu. Umat Islam perlu sedar bahawa hasil kajian pihak yang memegang kuasa konservatif di Rumah Putih, mereka mendapati bahawa abad ke 21 merupakan abad yang akan berlaku pertembungan terakhir dua tamadun besar di akhir zaman ini. Mereka yang merupakan penjilat dan menganut fahaman Yahudi Zionism menegaskan setelah pertembungan Amerika – Nazi (World War II), Amerika – Soviet (Afghan War), dua kuasa besar ini bukan lagi ancaman kepada mereka. Namun kini, ancaman terbesar mereka adalah kuasa Islam yang dijanjikan Allah sebagai penguasa di akhir zaman. Mereka mengetahui akan hal ini dan berusaha untuk menghalangnya dari sekarang.

Mereka mulai nampak akan kebangkitan umat Islam yang bangkit setelah mimpi buruk umat Islam 1924 (kejatuhan Khilafah). Namun sebagai kuasa besar dan sentiasa mendapat perhatian dunia, mereka perlu menggunakan satu pencetus yang lebih besar daripada perang sebelum ini untuk menghalalkan dan menampakkan tindakan mereka merupakan pembelaan ke atas keamanan walaupun rupa sebenarnya adalah kezaliman. Seperti contoh, kita imbas kembali World War II di mana Amerika yang bermusuh dengan Jepun menunggu sehingga berlaku pencetus Pearl Habour Attack. Peristiwa besar ini menjadi pencetus dan seolah-olah menghalalkan Amerika untuk menggugurkan dua bom atom di Hiroshima dan Nagasaki.

Begitu juga ketika Perang Teluk 1990 di mana Amerika melakukan pembohongan dengan mereka cerita akan ’kezaliman’ tentera Iraq kepada rakyat Kuwait untuk mendapatkan sokongan dunia bagi menyerang Iraq. Kemuncaknya adalah ’lakonan’ berkesan seorang gadis Amerika berketurunan Arab yang kononya mengaku menyaksikan peristiwa ’Bayi Inkubator’.

Abad ke 21 ini, mereka memerlukan sekali lagi ’pencetus’ untuk melanyak Islam. Maka perancangan 11 September dirancang untuk menjadi pencetus tersebut. Dikatakan bahawa Syaitan Putin ini ’dilantik’ oleh kuasa konservatif ini untuk melaksanakan misi ini. Kenapa ’dilantik’? Ini kerana Pilihanraya Presiden 2001 menyaksikan pilihanraya terburuk dalam sejarah Amerika dari sudut ketelusan pilihanraya. Bush menang dengan majoriti 0.5% sahaja mengalahkan calon Demokrat, Al Gore.

Setelah ’pencetus’ 11 September berlaku dengan jayanya, Syaitan ini mendapat lesen besar untuk menghapuskan Islam. Pencetus yang dicipta ini adalah lebih besar berbanding Pearl Habour 70 tahun lepas. Kesannya, satu persatu negara Islam tumbang dan Palestin pula semakin hampir dimiliki Israel.

Saya menceritakan semua ini bagi menimbulkan kesedaran kepada kawan-kawan bahawa jangan sesekali berharap untuk berdamai dengan mereka. Pendamaian sama sekali tidak terlintas dalam fikiran mereka, hanya sekadar manis dibibir. Mereka hanya impikan kejatuhan Islam dan mereka akan menguasai dunia. Ini adalah fakta dan menjadi plan utama mereka melalui gerakan underground Yahudi sedunia iaitu Freemason. Terlalu panjang untuk mengulas berkenaan Freemason ini. Namun dapat disimpulkan bahawa kini, Yahudi telah menguasai dunia dari segala aspek samada ekonomi, politik, sosial, kemasyarakatan, sukan, hiburan, kehakiman, perbankan, dan semua sistem kehidupan. Tangan Yahudi telah memasuki setiap rumah umat Islam dengan pelbagai cara. Semua ini talah dinyatakan Allah dalam surah Al Baqarah ayat 120 bermaksud ”Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar”. dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.” Firman Allah amat jelas. Jika kita bertanya kepada Yahudi, sampai bila mereka ingin menindas umat Islam, jawapannya adalah sehingga kita mengikuti kekufuran mereka!!

Saya juga ingin mengulas akan harapan menggunung umat Islam kepada Barack Hussien Obama yang bakal menggantikan Syaitan Putih. Jika kawan-kawan meminta komen dan pendapat saya tentang orang ini, saya lebih suka simpulkan bahawa apa yang berlaku adalah ’pertukaran kuasa daripada syaitan putih ke syaitan hitam!!’ Mengapa? Sebelum pilihanraya lagi, syaitan hitam ini telah berjanji akan mempertahankan Israel daripada ’pengganas’ Hamas. Dia telah menunjukkan taat setianya kepada Israel dengan melaksanakan dan melakukan semua adat istiadat keagamaan Yahudi di Baitul Muqaddis ketika melakukan lawatan ke sana sebelum pilihan raya. Perlu diketahui bahawa setiap Preseiden Amerika hendaklah mendapat restu daripada Yahudi untuk menang pilihanraya Presiden kerana Yahudi lah yang memegang kuasa politik dan ekonomi kuasa dunia itu. Setelah menang juga, dia mengulangi komitmennya itu dengan memberi pembelaan sepenuhnya kepada Israel. Ahkbar Berita Harian hari ini juga memetik komen Syaitan Hitam ini terhadap apa yang berlaku di Gaza kini dengan mengatakan dia sedang mengikuti rapat perkembangan di sana. Jadi apa yang boleh diharapkan lagi kepada Syaitan Hitam ini? TIADA HARAPAN!!

Kesimpulannya di sini, saya ingin mengingatkan bahawa keselamatan Al Aqsa adalah bawah tanggungjawab kita. Jangan berharap pada musuh untuk jaminan keselamatan masjid suci kita. Jika kita berharap kepada Amerika, samalah seperti mengharapkan pencuri untuk menjaga rumah kita. Tiada yang bermanfaat. Syaitan Hitam akan meneruskan dasar Syaitan Putih dalam isu Palestin.

Kita sebagai rijal Islam, tanggungjawab adalah terletak di bahu kita. Tanggungjawab kita adalah untuk mencari ilmu dan menguasi semua bidang kehidupan. Kita juga mesti istiqamah dengan jemaah dan pengamalan Islam agar kita sentiasa sedar akan tanggungjawab ini. Walaupun kemenangan di Palestin masih jauh, usahanya kene bermula dari sekarang. Kemenangan pasti datang, cuma terpulang pada kita samada nak menyertai perjuangan yang sudah dijamin kemenangannya ini ataupun tidak. Untuk membantu rakyat Palestin ketika ini denagn kemampuan kita sebagai pelajar, kita boleh menganjurkan progream penerangan berkenaan isu ini di tempat kita. Sebarkan kepada masyarakat berkenaan perkara ini. Untuk diri kita sendiri, istiqamahlah dengan kehidupan sebagai umat Islam, sentiasa berdoa untuk kesejahteraan rakyat Palestin, qunut Nazilah setiap kali solat fardhu, boikot barangan Israel, menderma kepada pertubuhan kebajikan rakyat Palestin. Letakkan perjuangan Palestin ini sebagai salah satu agenda hidup kita. Bersiap sedialah semua, panggilan jihad sudah bergema, terpulang pada kita untuk sertainya atau tidak. Saya berdoa moga Israel dihancurkan seperti kaum Nabi Nuh, kaum Nabi Soleh, kaum Nabi Hud, dan kaum Nabi Luth dan pejuang kita di Palestin diberi kekuatan untuk berjihad mempertahankan tanah suci Palestin. Allahuakhbar !

http://demiislam.blogspot.com/2008/12/gaza-diserang-apa-bezanya-syaitan-putih.htm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gila….biadab……. dan rakus sekali…mereka makhluk manusia yg berjiwa syaitan…..mereka lebih keji dibandingkan dengan haiwan.

Entahlah….saya sudah tidak tahu melakarkan kata yang paling tepat sebagai mencela dan mengutuk Bangsa yang bangsat seperti Israel dan yahudi.

Sungguh celaka bangsa yang hina seperti Israel. Mereka menjadikan Gaza bermandikan darah. Sungguh rakus mereka membunuh jiwa-jiwa saudara kita di sana…Ya Allah…Ya Allah….Ya Allah…hancur leburkan mereka….hinakan mereka dengan kemusnahan yang total dan muliakan kami dgn kemenangan ke atas mereka. Ya Allah…kebencian dan kemarahan ini rasa tidak tertanggung lagi . Halakanlah muslimin ke sana untuk menghancurkan mereka…..kami tidak sabar rasanya utk meyaksikan keaiban mereka . Kami ingin melihat  saudara kami di selamatkan dan Baitul Maqdis dibebaskan dari cengkaman Zionis yang terlaknat itu….Ya allah…Ya Allah…

Apa sudah jadi dengan pemimpin-pemimpin  Islam seluruh dunia hari ini. Mereka masih di peringkat ‘ bercakap’ biarpun saban hari jumlah korban muslim di Gaza  semakin meningkat. Mana jihad kita hari ini ?? Tidak adakah mana-mana pemimpin muslimin yang berani mengangkat kepala mengerahkan pemuda Islam seluruh dunia menyerang Israel dan Yahudi di Palestine ? Jordan tidak peduli …Syria membisu dan menyepi diri…Arab Saudi ke mana pergi ?…Mesir masih sempat ‘makan angin’ lagi…Ya Allah, tidakkah kalian terasa ingin membela rakyat palestin dan menentang musuh Allah ini ??… kamu menyepi dan pengecut sekali kerana tarikan duniawi yang melingkari….kamu tidak ‘berani’ kerana perkaitan yang selesa yang kamu perolehi dari kafir Amerika dan juga yahudi .

Ya Allah tidak adakah lagi pemimpin seperti Khalifah di zaman Abbasiyyah ? Kisah kepahlawanannya yang sungguh berani ketika membela muslimah yang dicabuli. Tatkala seorang muslimah di  Kota Amuria di ganggu seorang pemimpin Rom. Dia telah menjerit meminta tolong sehingga jeritannya didengar oleh Khalifah Mu’tasim. Maka baginda telah keluar mengumpulkan bala tentera yang besar, dan memerintahkan tenteranyaitu  yang kepalanya di Amuria dan ekornya masih di Baghdad, menyerang bukan saja pencabul kehormatan tersebut bahkan seluruh kerajaan Rom dan berjaya mengalahkannya….

masyaAllah, itu baru cerita seorang muslimah yang diganggu, kalaulah sebuah negara umat Islam diperlakukan seperti Palestine, sudah tentu khalifah kita itu tidak akan sekadar menyuruh umat Islam  ‘berdemonstrasi’ dan memboikot barangan Israel seperti kebanyakan pemimpin islam hari ini.

Allah…Allah…Allah….kukuhkanlah saf kami untuk bersatu di bawah naunganMu. satukan kami untuk menghancurkan musuhMu. Perteguhkan ikatan kami dengan tali aqidah yang benar terhadapMu…..Ya Allah…

pedihnya….menyaksikan kezaliman ke atas saudara kami. Maka jadikan kami memiliki daya untuk menentang kezaliman mereka ini….

doa qunut nazilah :

اللهم ﺇنانجعلك في نحورأعدائنا – ونعوذبك من شرورهم

Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami – Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka

اللهم بدد شملهم وفرق جمعهم – وستت كلمتهم وزلزل أقدامهم
Ya Allah,Leburkanlah kumpulan2 mereka – Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka

وسلط عليهم كلبا من كلابك – يا قهار يا جبار يا منتقم

Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing2
kamu kepada mereka – Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa Wahai tuhan yang bersifat murka

ياالله ياالله ياالله – اللهم يا منزل الكتاب
Ya allah – Ya allah – Ya allah – Wahai tuhan yang menurunkan kitab

ويا مجري السحاب – ويا هازم الاحزاب
Wahai tuhan yang mengarakkan awan – Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab

ﺇهزمهم – ﺇهزمهم – ﺇهزمهو – انصرنا عليهم
Kalahkan mereka – Kalahkan mereka – Kalahkan mereka – Dan menangkan kami ke atas mereka.



18 Komen

  1. alsyarqawi said,

    8 Januari 09 pada 12:17 pm

    amboi…dah macam mujahidah nak gi berjihad mlmh ni..mmg pun.tak de beza syaitan putih ke hitam.asal aje nama syaitan perbuatan watak tetap sama..Palestine sekarang bermandikan darah.sedih betul saya tengaok anak-anak kecik,wanita-wanita…kita yang ada kat malaysia ni patut lakukan sesuatu yang dah memang sepatutnya dilakukan.macam lmh kata.qunut nazilah ms solat fardhu,dan lain-lain lagi.dengan cara ini sahaja kita boleh bantu wat masa sekarang.kalau lbih dari itu lagi baik….Allahu Akbar

  2. ummuhanah said,

    8 Januari 09 pada 11:06 pm

    ya syarqawi…

    orang beriman sudah kurang sekarang ini, yang ramai cuma orang Islam yang sangat cintakan dunia dan benci kepada kematian.

    Rasulullah saw pernah bersabda ” hampir saja kamu nanti di akhir zaman, kamu akan dikerumuni oleh musuh-musuh seperti sekumpulan lalat mengerumuni makanan. ” sahabat bertanya ” apakah bilangan kami sedikit waktu itu ?” baginda saw menjawab ” tidak, bahkan kamu banyak, tetapi kamu seperti buih-buih di lautan “…
    kita ni ramai. Seorang sahabat mlh pernah menulis bahawa umat tidak kekurangan para pemuda yg cintakan syahid. Bahkan, jumlah umat Islam, ibarat kata, kalau semua umat Islam “kencing” akan banjirlah Israel.

    Lalu apa yg kurang ?

    Yg kurang ialah keinginan politik dari kalangan pemimpin umat Islam utk menyelesaikan masalah ini menurut hukum syarak. Sebab, mereka hakikatnya adalah belaan Barat. Mudah kata, anjing tidak menggigit tuannya.

    Dalam kuliah maghrib di surau tadi…Ustaz mengatakan bahawa kekejaman bukan dari bangsa jahat Israel sahaja, kalau diteliti…kekejaman datang dari umat islam sendiri. Mereka memiliki penyakit jumud dan takutkan musuh. Mereka masih ingin menjaga kepentingan perhubungan duniawi mereka dengan musuh-musuh Allah. Setakat ini negara umat Islam yang manakah yang telah membatal perjanjian dengan amerika maupun Yahudi ?…siapa yang berani mengusir duta Israel dari negara masing-masing ? lebih menyedihkan, muslim yang hendak berjihad membantu saudara di palestine pun di halang dari ke sana…

    betul kata syarqawi….kalau tak berdaya utk berjihad di palestine, kita kena selalu berdoa agar Allah menangkan mereka ke atas Israel. kena selalu memperkatakan tentang isu ini kepada sesiapa sahaja yang kita jumpa…bercerita sejarah kejelekan bangsa Israel dan yahudi yang Allah hinakan itu…biar kita rasa Palestine dekat dengan kita, dan semakin ramai muslim sedar dan berkobar-kobar utk berjihad menghapuskan musuh Allah ini jika masanya sampai satu hari nanti….Allahuakhbar…

  3. alsyarqawi said,

    9 Januari 09 pada 12:03 pm

    tau tak pe mlmh.seperti Nabi saw bersabdayang diriwayatkan dalam kitab sunan :
    “Umat ini akan terpecah menjadi 73 golongan, semuanya berada dalam neraka kecuali satu golongan”.
    Para shahabat bertanya : “Siapa golongan yang satu itu wahai Rasulullah ?.
    Beliau menjawab : “Mereka yang berpegang dengan apa yang aku berada di atasnya pada hari ini dan juga para shahabatku”.bermakna 72 gol yang ke neraka.bkn gol musyrik.tapi Islam.satu gol je ke syurga.harap kita termasuk dalam golongan tersebut.InsyaAllah..komuniti Islam yang terbesar kat dunia rupanya paling sikit sekali sebab ada satu sahaja gol yang sebenarnya pada landasan betul.Salah seorang anak murid yang masyur Imam Malik pernah berkata Mazhab Imam Syafie aku melihatnya adalah yang paling dekat dengan Sunnah Muhammad SAW.kdg-kdg sesama Islam yang menjatuhkan sesama Islam sendiri.seperti di Gaza.ada diam ada bersuara.ada plak yang tak faham..Sedih deh..kita nak berjihad melawan musyrik tetapi dalam masa yang sama kena plak melawan sesama kita.guane gini?…

  4. ummuhanah said,

    9 Januari 09 pada 12:59 pm

    hmmm….susah jugak nak respon ni, apatah lagi muallimah mengambil sikap tidak berpegang sangat pada hadis tersebut. Ini kerana mempertimbangkan hujah ulama ttg keraguan padanya dan menyatakan ia sebagai maudu’. Namun ada juga yang membawa pandangan yang ia ia adalah hadis sohih.

    entah le, ilmu mlh ni sekelumit je….tanpa mengambil kesungguhan untuk mencari taraf pada hadis ini, muallimah lebih suka kita memerhatikan dan menyelami betul-betul larangan Allah supaya kita tidak berpecah-belah dan supaya kita mengusahakan kasih sayang antara kita. Perpecahan akan menghilangkan kekuatan.

    “Dan janganlah kamu berbantah-bantahan, yang menyebabkan kamu menjadi gentar dan hilang kekuatanmu”. ( Al-Anfal: 46).

    “Dan berpegang teguhlah kamu sekalian dengan tali Allah dan janganlah kamu sekalian berpecah belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu semua ketika kamu bermusuh-musuhan maka Dia (Allah) menjinakkan antara hati-hati kamu maka kamu menjadi bersaudara sedangkan kamu diatas tepi jurang api neraka, maka Allah mendamaikan antara hati kamu. Demikianlah Allah menjelaskan ayat ayatnya agar kamu mendapat petunjuk”

    (Ali Imran ayat 103)

  5. Saujana Hati said,

    10 Januari 09 pada 4:43 pm

    salam..wah cantiknye blog mlmh..dah lma dh tak jenguk2 blog mlmh..nie bru berpeluang..

  6. dedek said,

    10 Januari 09 pada 11:46 pm

    tak tau nak komen ape.. semoga Allah hulurkan bantuan selamatkan penduduk Islam di Palestine.. bersama-sama kita doakan saudara-saudara kita di sana.

  7. ummuhanah said,

    11 Januari 09 pada 9:51 pm

    salam saujana hati….terima kasih.

    dedek….sapa agaknya dedek ni ?

    ya marilah kita berdoa……kita sentiasa berdoa….akan sentiasa berdoa, kerana doa juga adalah senjata bagi orang mukmin. Allah pasti perkenan kerana itu janjiNya.

  8. nuriman said,

    12 Januari 09 pada 11:29 am

    HANCUR HANCUR HANCUR HANCUR HANCUR HANCUR HANCUR HANCUR HANCUR ISRAEL DAN SEKUTUNYA. Berilah kekuatan kepada Palestin untuk menghadapi ujian NYA………

  9. ummuhanah said,

    15 Januari 09 pada 9:02 pm

    Allahuakhbar !…bersemangatnya nuriman….jangan putus berdoa untuk kemenangan hamas ke atas Israel….jangan lupa juga berdoa untuk penyatuan ummah ini demi kekuatan Islam.

  10. ank ddik mu said,

    16 Januari 09 pada 1:45 pm

    salam mualimmah, ana hrp mlmh dpat crita pd ana dan kwn2 tntang salman al-farisi…kita sama berdoa agar israel hancur…Allahuakbar…

  11. alsyarqawi said,

    16 Januari 09 pada 3:42 pm

    Takbir.!!Allahu Akbar..Takbir..!!..Allahu Akbar..Takbir.!..Allahu Akbar..mlmh..uwaaa..bakpe diorang ni bekeng sangat..bom sana.bom sini.bom plak guna bom kimia.bom berangkai.diorang ni dok berahi betul dengan Islam.sekali tengok macam bunga api.sekali jatuh bertubi-tubi..Ya Allah,hambaMU tak tega melihat saudara di Palestine yang bermandikan darah,berkabuskan asap,berhujan dengan peluru,…menangis anak kecil kesakitan yang teramat..wanita terpaksa menahan sakit yang tidak sepatutnya mereka rasai.cedera yang tidak sepatut dihadapi.aduh..hari-hari gini mlmh,blh kering air mate kawe..kawe kadangnyo dok brapo nak reti bakpo hok jiran sebelah Palestin buat dont know je..roket ado,peluru berpandu ado,entar sekali punah belako Zionis tue..inilah realiti sekarang.kesatuan sdh hilang.saya ingat lagi lagi bagaimana tentera mongul menyerang,memenggal,menyembelih umat Islam dulu.dan bagaimana pertelingkahan sesama mereka menyebabkan empayar Islam masa itu tergadai dek kerana KITA.bukan kerana strategi tentera jahat tu..saya harap sangat umat Islam kat Malaysia ni satu hati,satu matlamat,satu wadah,satu fikrah,satu barisan sepertimana dalam awal surah AsSoff,satu tekad macam-macam satu lagi la…..Ya Allah,hancurkanlah mereka sepertimana Hancurnya tentera Abrahah,juga sepertima tewasnya bala tentera Al-Ahzab…p/s-mlmh walaupun kita satu malaysia ni sekarang dok wat kempen derma,ada segelintir atau sesetengah yang sebenarnya perlu tahu,dan faham mengapa,kenapa,bagaimana ini berlaku..walaupun derma atas kemanusian,sbg umat Islam mereka diluar kena tahu sebab terjadinya konflik,perang di Palestine..Walauapepun Alhamdulillah,macam ana kat kl/sel banyak surau-surau dan masjid wat pameran,ceramah berkenaan Palestine.rasanya seluruh malaysia macam tu.sebenarnya media kena amik peranan.Akhbar tabloid je amik peranan.mana aci.ape pun kita ada pelbagai alternatif nak tahu…

  12. ummuhanah said,

    17 Januari 09 pada 12:39 am

    fawwaz,…InsyaAllah muallimah akan berkongsi kisah Salman Al farisi, Usamah bin zaid , Abu zar Al ghafiri dan salahuddin Al Ayubi seperti yg mlh janjikan di kelas tempohari…..tunggu dikelas nanti ya😀

    Al-syarqawi…tahniah
    mlh bersyukur memiliki pelajar yang memiliki kesedaran yang tinggi tentang cabaran ummah masakini. InsyaAllah anta akan menjadi mujahidin yg akan turut membela agama kita yg suci ini.Sehari dua ni bila menonton berita atau membaca paper tentang gaza rasa sedih bukan kepalang….

    sungguh menakjubkan semangat jihad penduduk palestine digaza….

    muallimah setuju, ummah harus disedarkan tentang penentangan dari kafir Yahudi dan Israel terhadap agama kita….Palestine membuka mata muslimin seluruh dunia betapa kita harus bersatu utk menghapuskan pakatan kafir Zionis Yahudi Amerika laknatullah …. mereka bukan sekadar ingin menghapuskan orang palestine…tetapi mereka mencabar orang Islam seluruh dunia dan memaksa kita menjilat keangkuhan mereka…mereka memaksa kita menangis melihat pembunuhan kejam ke atas saudara kita di Palestine tanpa kita mampu berbuat apa-apa utk membalas sifat haiwan mereka…

    Allahuakhbar….pedihnya hati tidak terkata….marilah kita berjihad dgn segala kudrat yang kita ada….sentiasalah bercerita tentang palestine kpd sesiapa sahaja… jadikan Palestine sangat dekat dengan kita…..sedarkan pemuda dan pemudi kita untuk mempersiapkan diri dengan agama bagi merealisasikan suatu kebangkitan nanti…..sentiasa basahkan bibir dgn doakan kemusnahan Israel dan konco-konconya….kempen habis-habisan….

    Bagi muslimin yang masih belum mampu memikul senjata…belum mampu berdepan Israel utk membela saudara kita di Gaza, marilah kita gunakan segala keupayaan yang ada utk berjihad melumpuhkan Israel laknatullah…boikot betol-betol barangan keluaran Israel dan Amerika….selagi Gaza menangis, selagi jeritan kesakitan anak-anak kecil masih kedengaran di Gaza ….HARAMKAN kaki anda memijak tesco, carrefour, kfc, mc D, pizzahut dan mana-mana syt yang ada kaitan dengan Israel…ambil tahu barangan yang berada di pasaran yang telah membantu menguatkan ekonomi mereka…BOIKOTT…lumpuhkan sumber ekonomi mereka…..semoga jihad kecil ini memberi sumbangan untuk kemusnahan mereka nanti.

    fotostat risalah mengutuk Israel dan edarkan pada saudara mara kita…sedarkan mereka bahawa usaha ‘boikot’ itu jika kita semua muslim senada dlm bertindak, pasti kekuatan mereka akan tercabar juga…pasti mereka akan terasa tekanannya…..InsyaAllah..

    tak taulah…entah kenapa muallimah rasakan saat kehancuran Israel sudah semakin hampir…..ALLAHUAKHBAR !

    celaka sungguh bangsa yang bangsat, hina, keji, kotor… terlaknat, seperti yahudi israel dan sekutunya….Allah pasti hancurkan kamu… mereput seperti daging-daging yang dimakan ulat…..tunggulah kebangkitan muslimin dan saksikanlah kemusnahan kamu nanti…KAMU PASTI ALLAH HANCURKAN…PASTI ALLAH HANCURKAN DALAM KEAIBAN DAN KEHINAAN…..ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKHBAR! ALLAHUAKHBAR!

  13. Ahmad said,

    19 Januari 09 pada 8:17 pm

    salam muallimah mahani..ni ahmad ariffin, anak murid lama muallimah dulu =) wah muallimah ada blog ya..hehe.nampak sekolah islah pun dah lain sekarang..zaman ana sekolah rendah dulu simple je..insyaallah nanti kalau balik Malaysia ana singgah SEK ISLAH..

  14. ummuhanah said,

    21 Januari 09 pada 9:21 pm

    salam Ahmad…wah dah kat luar negara rupanya …
    mlh ada menjengah ke blog anta…comey nya anta sekarang ya…siap tocang rambut, dah macam kak Midah…ngeh3x…

    cepatnya masa berlalu….tak sedar muallimah semakin tua dan anak-anak murid semakin meningkat dewasa….😦

  15. kam said,

    17 Januari 10 pada 12:45 am

    Puluhan tahu kaum muslimin menderita,
    pelbagai usaha dan upaya dilakukan,
    akhirnya…..semuanya hanya mengulang-ulang,
    sehingga ketitisan peluh yg terakhir,
    kemudian datang lagi,
    mengulang-ulang
    apa yang dibuat sebelumnya
    sehingga ke titisan peluh yang terakhir

    kemudian datang lagi,
    mengulang-ulang
    apa yang dibuat sebelumnya
    sehingga ke titisan peluh yang terakhir

    kemudian datang lagi,
    mengulang-ulang
    apa yang dibuat sebelumnya
    sehingga ke titisan peluh yang terakhir

    barangkali kita terlupa,
    bagaimana Salahuddin membebaskan palestina
    dimulainya menyatukan kaum muslimin yg terpecah-pecah,
    mempersatukan kesatuan wilayah kaum muslimin,
    di bawah pimpinan seorang penguasa agung umat Islam
    sang khalifah

    kata Nabi
    imam laksana perisai
    di mana dibelakangnya kamu berperang
    …dan berlindung

    Gaza kan terus terkepung
    Palestin kan terus menderita
    Al Aqsa kan terus terjajah
    selagi umat islam tidak melaksanakan al quran dan sunnah,
    selagi umat islam tidak menegakkan negara yg melaksanakan al quran dan sunnah
    selagi umat Islam tidak mengangkat seorang khalifah yg memimpin kaum
    muslimin dalam melaksanakan ajaran al quran dan sunnah dlm kehidupan,
    dan berjihad melawan Israel

    Desa Latania

  16. ummuhanah said,

    17 Januari 10 pada 4:40 pm

    sajak yang baik dan bermakna sekali,
    kami semua seperti disindir dlm muhasabah yg manis ini,

    kemudian datang lagi,
    mengulang-ulang
    apa yang dibuat sebelumnya
    sehingga ke titisan peluh yang terakhir

    pasti ada saja yg bertanya…

    lalu apa lagi bisa kita perbuat
    sedang kudrat kita bukan kuat
    ramai kita bukan muafakat
    kita berkelompok dan bersuku sakat..
    kita bertembung dan bersimpang siur pendapat
    kita bertegang urat utk cuma berkata…aku paling tepat..

    Alangkah rapuhnya hasrat…
    memerdekakan Palestin dgn kehadiran seorang pemimpin umat
    sedang kita di mana-mana masih terjerat
    mencela dan mengkufur sesama kerabat
    bukannya bergabung , bergandingan dan bersahabat,
    sama bergerak menjulang matlamat….

    ah mustahil kita akan kuat..

    maka kita akan kesekian kalinya
    untuk terus pahit merasa..
    Palestin sangat jauh dari dakapan kita..

    lalu perasaan dan usaha kita berulang seperti biasa,

    kemudian datang lagi,
    mengulang-ulang
    apa yang dibuat sebelumnya
    sehingga ke titisan peluh yang terakhir

  17. batuhitamlegam said,

    19 Januari 10 pada 10:21 am

    lalu apa lagi bisa kita perbuat…….
    selain menyedarkan ummat,

    membersihkan minda mereka
    dari kotoran najis ideologi sampah
    kapitalisme, sosialisme dan komunisme
    dengan segala bentuknya,

    memahamkan mereka tentang kehidupan islam
    tentang sistem, hukum dan undang-undang
    yg digali dari al quran dan sunnah

    membersihkan perasaan mereka
    cinta mereka
    suka mereka
    sayang mereka
    benci mereka
    marah mereka
    meluat mereka
    berdasarkan aqidah
    dan syariat islam semata

    agar mereka mampu bangkit
    mengubah hidup mereka
    melepaskan diri dari genggaman sistem kufur
    menuju tegaknya syariah dan khilafah

    oh tuhan
    ampunkan daku
    di atas kelalaianku
    kerana dunia tidak pernah jemu
    menyibukkan daku ……………….

  18. ummuhanah said,

    22 Januari 10 pada 12:15 pm

    sedap sajak anda ni wahai si batu hitamlegam…saya bagi 5 bintang * * * * *


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: